Najwiekszy na swiecie fulguryt

Thomas Kurtz thomas.kurtz w stud.fh-hannover.de
Czw, 30 Paź 2003, 11:24:38 PST

"PolandMET.com" schrieb:

> http://home.att.net/~amcnet3/fulgurites/uman_conleynajafi.html
>
> Witam.
> Tu macie najwiekszy na swiecie odsloniety Fulguryt czyli rurke stopiona przez piorun.
> Jak piorun walnie w piach, to dalej leci sobie w glab ziemi topiac przy okazji wszystko
> wokol siebie. Czyli mozna przyjac ze piorunek to taki laser tylko ze leci krzywo :)
>
> I piszcie cos, nie bojcie sie :)

Pieknie on wyglada wlasnie w terenie.
Widzialem w muzeum w Hanowerze, fulguryt o dlugosci 3m, a grobosci 5cm !
Wyciety z ziemi nie byl tak imponujacy.

A ja znalazlem przed 2 tygodniami moze fulguryta (13cm x 3cm x 2cm) w
zwirowni pod Hanowerem. Jak zrobie zdjecie to dam na moja strone i dam
znac.

Tomek.