Nowy met.

PolandMET.com marcin w polandmet.com
Czw, 15 Lip 2004, 03:41:54 PDT

No wiec poniewaz Zbycha zrzera ciekawosc (chyba nie zrobilem byka) to
napisze tu, choc nie jest tego duzo.

Nowy polski meteoryt (no chyba ze Prezes Karwowski sie pomylil) zawiera
nikiel, i ponoc jest podobny do moraska co wlasnie by mnie cieszylo i
jednoczesnie smucilo.
Meteoryt zostal znaleziony kolo gniezna w jakiejs wiosce przez mlodego
poszukiwacza meteorytow ktory ma juz na sumieniu nie jedno morasko z
Moraska. ten co ja mialem wazyl 112g, kolejny znaleziony to 300 iles gram a
ostatni to 12kg. Ten najwiekszy zostal pare/nascie lat temu wyorany z pola i
zgubiony. To zainspirowalo kolege do poszukiwac ktorych owocem sa te dwa
male. Natomiast ten ostatni zostal znaleziony w ULU. Prawdopodobnie uzywano
go do przywalania daszku ula, teraz juz starego i nie uzywanego. To ci
historia :))

Okaz 112g przecialem na drazarce na plytke i pietke, wyszlifowalem i
wytrawilem. Niestety nic nie wyszlo. Zero czegokolwiek ale okaz nie
zmatowial. Na ataksyt to nie wyglada tym bardziej ze znalazca znalazl typowe
wrosktki jak w morasku. Prof. Karwowski jest teraz zajety ale jak sie
odkopie to zajmie sie tym okazem i bedzie wiadomo cos wiecej. Narazie jednak
mysle ze mamy nowy meteoryt.

To co mnie cieszy, to to ze jezeli to bedzie typ IIICD to bedzie dowod na to
ze morasko i przelazy pochodza z tego samego spadku. Poza tym mozliwe ze
mamy nowa elipse do szukania.

No to tyle, bo musze isc wisnie obierac a tam jest tak zimno :((

-----[ MARCIN CIMALA ]-----[ I.M.C.A.#3667 ]-----
http://www.Meteoryt.net             marcin w meteoryt.net
http://www.PolandMET.com       marcin w polandmet.com
http://www.Gao-Guenie.com      GSM +48(607)535 195