A tyle moglo byc z niej meteorytow. ;)

Andrzej Kasperowicz andyk w spunge.org
Wto, 23 Mar 2004, 06:24:28 PST

Z Rzepy:

> Bylo blisko Planetoida o srednicy 30 metrow przemknela bardzo blisko
> Ziemi w czwartek wieczorem, w odleglosci zaledwie 43 000 kilometrow.
> Odkryta zostala dopiero 16 marca przez swiatowy system obserwacji.
> Mozna ja bylo obserwowac przy pogodnym niebie nawet amatorskim
> teleskopem o srednicy 15 cm. powiekszajacym sto razy. W ciagu kilku
> godzin przemiescila sie od gwiazdozbioru Panny do Wielkiego Psa.
> Grawitacji naszej planety zmieni tor lotu planetoidy. Astronomowie
> wykorzystuja okazja aby przyjrzec sie kosmicznej skale.

W wybiorczej tez bylo:
http://serwisy.gazeta.pl/nauka/1,34136,1976217.html

"Gazeta.pl > Nauka > Kosmos - informacje  Wtorek, 23 marca 2004

Asteroida o włos musnęła Ziemię

BBC, wom 19-03-2004, ostatnia aktualizacja 19-03-2004 10:57

W czwartek wieczorem asteroida o nazwie 2004 FH przeleciała w odległości
zaledwie 43 tys. km od Ziemi. Było to najbliższe tego typu "podejście" w
historii.

Naukowcy uspokajają, że nie było żadnego niebezpieczeństwa zderzenia. -
Było pewne, że nas ominie - mówi Paul Chodas z NASA.

Ponadto, nawet gdyby obiekt wszedł na naszą orbitę, to ze względu na
niewielkie rozmiary (25 m) spłonąłby w atmosferze.

Badacze uważają, że podobnie zjawiska zdarzały się już wielokrotnie,
jednak do tej pory przechodziły niezauważone. Nie wykluczają również, że
sama 2004 FH powróci do nas w przyszłości."

ak