Oficjalnie potwierdzono! Mamy pierwszy meteoryt znaleziony na innej planecie niz Ziemia!

Andrzej Kasperowicz andyk w spunge.org
Śro, 19 Sty 2005, 16:22:22 PST

"Images of New Identified Meteorite Adjacent to NASA Mars Opportunity
Rover Heatshield Impact Point

According to New Scientist Magazine, NASA Mars Rover Principal
Investigator Steve Squyres confirmed today that Opportunity has indeed
identified a metallic meteorite on the surface of Mars adjacent to the
point where Opportunity's heatshield impacted last year. These photos
show the examination conducted by Opportunity's cameras."

http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn6899
http://www.spaceref.com/news/viewsr.html?pid=15145

Macie tam zblizenia o jakich sie Wam nie snilo. ;)

15 stycznia spketrometr Mossbauerowski potwierdzil sklad kamulca jako Fe
i Ni.

Nie beda uzywali tarczy sciernej bedacej na wyposazeniu lazika
Opportunity, gdyz jak ostatnio wyprobowali ja na Ziemi, na wypozyczonym
meteorycie Fe-Ni z Muzeum Historii Naturalnej w Nowym Jorku to 1/4
glowicy sciernej sie zuzyla, szkoda im wiec ja niszczyc o ten meteoryt.

Ile bylby wart ten meteoryt gdyby go przytargac na Ziemie? :)

ak