[meteoryty] Poszukiwania :) i NOWE MORASKO i DIOGENIT

PolandMET.com marcin w polandmet.com
Nie, 23 Sty 2005, 16:09:32 PST

> nie... ma po co
> tu wszystko juz przeszukane ;-)

Ty TEZ umisz zachecic do poszukiwan. Nie sluchajcie go.

Ja wlasnie wrocilem z Poznania gdzie wraz z grupa investorów chcacych
pozostac anonimowymi (lub nie) pozyskalismy chyba jeden z najciekawszych
okazow Moraska. Jesli chodzi o forme i rzadkosc to obok okazow
orientowanych, ktorych w Morasku chyba nie stwierdzono narazie, znajduja sie
okazy z dziurami. Jedyny jaki znam to okaz 10kg wykopany przez Team
Grzegorczykow. Natomiast w moim o wadze 6.7kg dziura po troilicie o srednicy
okolo 10mm przechodzi przez srodek okazu w linii prostej tak ze widac przez
ta bryle na wylot. Okaz zostal dosc mocno opiaskowany tak ze miejscami jest
srebrny natomiast w regmagliptach jest wciaz mnostwo skorupy obtopieniowej.
Okaz ma ogolnie forme pilki z licznymi regmagliptami i wiekszymi dolkami co
nie wyklucza kolejnych troilitowych tuneli.
Moze Krzysztof sie wypowie na temat wystepowania moraskaczy z dziurami ?

Niestety poniewaz nasza inwestycja jest czysto handlowa a nie kolekcjonerska
okaz pojdzie pod a raczej na drazarke. Tu sie moge co niektorym narazic
checia ciecia takiego okazu ale niestety moje doswiadczenie z upychaniem o
wiele piekniejszej pietki 5kg sa takie ze prawie 7kg to nawet szkoda
probowac wystawiac gdziekolwiek. Tym bardziej jak wszyscy szporuja kase
przed targami w Tucson a po nich beda splukani :))))) Poza tym ja planuje
pociecie go na cienkie 4mm pelne plyty tak, ze kazda z nich bedzie miala
dziure po tym tunelu + 2 wieksze pietki. Wydaje mi sie ze dziura dziura, ale
pelne przekroje 15x15cm tez beda mialy swoj urok tym bardziej ze jakos nie
widac wogole moraska na rynku choc znajduje sie go cale kilogramy. Krzysztof
widac ma tego fure ale zobaczyc cokolwiek to raczej ciezko, a drugi
hurtownik Mateusz twierdzi ze on woli w calosci i u siebie w domu tak wiec
co najwyzej to u ASP od czasu do czasu mozna podziwiac jakies plytki.

Dzis juz nie dalem rady zrobic fotek Moraska, bo dodalem m.in ostatnie
plytki SAU001 i super rzadki Diogenit Oliwinowy sparowany z NWA1877. Sa
tylko 2 takie meteoryty na swiecie i w dodatku sa one przedstawicielami
nowej GLOWNEJ grupy Achondrytów ODIO dodanej do grupy H.E.D przez co mamy
teraz H.E.D.O.
Poniewaz jak wiadomo ja tne co mi wpadnie w rece totez pocialem takie cus i
oczywiscie znow za cienko przez co 5g szlag trafil. Niemniej jednak
osobiscie nigdzie nie widzialem plytek tego meteorytu. Wszyscy ida na
latwizne oferujac oblamane fragmenty i pojedyncze oliwiny, co w sumie
wyglada srednio. To tak jakby sprzedawac chleb na rozrywane kawalki zamiast
pociete na kromki. W/g mnie to jest lekcewazenie klienta.

Tak wiec jesli kogos nie przeraza cena to zapraszam, bo meteorycik jest
ciekawy z pieknymi wielkimi zielonkawymi oliwinami

-----[ MARCIN CIMALA ]-----[ I.M.C.A.#3667 ]-----
--------[ Member of Polish Meteoritical Society ]--------