Krupe i Jankowo Dolne

PolandMET.com marcin w polandmet.com
Wto, 28 Gru 2004, 07:48:59 PST

> Ty to lepiej w jakims sejfie trzymaj. ;)

przeciez nikt nie wie ze go mam :)))

Jak

> [...]
> przynajmniej szczotka da sie je znacznie latwiej naruszyc, zatem to
> odrdzewnienie pod wplywem nafty moze czesciowo zajsc i bedzie mialo
> charakter procesow fizycznych. Tylko, ze takie moczenie pewnie co
> najmniej z tydzien musialoby potrwac, zeby dac pozadny efekt, a poza tym
> pozniej taki meteoryt bedzie na tyle "tlusty" od tej nafty, ze bedzie
> gorzej dzialanie srodkami wodnymi przebiegalo, bo sie zrobi od tej nafty
> troche wodoodporny (a scislej hydrofobowy), no chyba ze te nafte calkiem
> odparujesz poprzez ogrzewanie meteorytu, np. w piekarniku do ok. 150

to chyba dobrze ze bedzie wodoodporny ? Poza tym mi chodzi glownie o
pozbycie sie tego pomaranczowego, przedewszystkim z glebokich regmagliptow.
Przeciez nie bede robil odlewu rdzy. Moze kolega Keny cos powie ?
Odrdzewiales juz jakies moraska Keny ?
Moze mi ktos by podeslal jakis okaz ? co ? :))
Nie zniszczy sie tylko chcialbym zobaczyc jak bedzie wygladac powierzchnia.
Moje nantany sie nie nadaja do tego typu experymentow a na kawalku dronino
nie wiem czy ma cos jeszcze odpadac. Nie mam na czym przetestowac tego.

> [...]
> utlenionej podgrzeje roztwor octu (tylko, ze wtedy bedzie Cie szczypal w
> oczy, jak to ocet ;)) - nawet wowczas metal moze nieco nadtrawic, wiec
> trzeba patrzec co sie dzieje. Aha, z woda utleniona lepiej nie
> podgrzewac, bo ona sie szybko rozklada pod wplywem temperatury, wiec to
> by bylo marnotrawstwo wody utlenionej, chociaz zanim by sie rozlozyla, z
> pewnoscia trawienie przebiegnie szybciej niz na zimno.
>
> Mozna tez wyprobowac inne kwasy organiczne stosowane jako odrdzewniacze
> np. cytrynowy, szczawiowy, a z nieorganicznych ortofosforowy (coca-

szczawiowy mam ale nie mam na czym testowac

> [...]
> rdzy samo odpadnie, a co sie da odszczotkowac, pozniej dokladnie osusz
> meteoryt, moze wystarczy scierka/serwetkami bez potrzeby ogrzewania i
> potraktuj octem, a jak to nie pomoze to mieszanina octu i wody
> utlenionej, moze niekoniecznie od razu na calym okazie - wkroplij
> najpierw ocet do jakiegos wglebienia i zobacz jak sie bedzie trawilo na
> zimno i po podgrzaniu. Pamietaj o wymianie co jakis czas roztworu, bo
> ocet bedzie sie chemicznie zuzywal i jego stezenie bedzie malalo, a wiec
> trawiaca aktywnosc roztworu spadala podczas trawienia.

czyli co, 50/50 z woda ? (nie mam utlenionej)

> A moze zrob jedna kopie przed trawieniem, a druga po trawieniu?

a forma koszci z pare stow bo na zagranicznym silikonie zeby sie dalo zrobic
wiecej niz 5 kopii

> A jak bedziesz kopie robil? W gipsie? Czy w dentystycznym silikonie?

nie wiem. Polskie preparaty sa tanie, schna tylko 30min ale sa do dupy, po
czasie sie rozpadaja a i kopi dasie zrobic kilka. Natomiast ja z jakiegos
latexu/silikonu francuskiego. Jest taki zaklad w Krakowie.
Sam 1litr kosztuje 280zl

a z czego potem bede robil odlewy to nie wiem.
Gips chyba nie.

> A jakie beda straty na cieciu?

drut ma 0.12mm + szlifowanie. Morasko idzie IDEALNIE rowno pomimo wszystkich
tych smieci wiec ciecie powinno byc gladkie. Tak ze straty bardzo male.

> Jakby to przeczytal znalazca to by mu chyba serce peklo na mysl o tym
> jakie tortury zniesie jego okaz. ;)

e tam.

-----[ MARCIN CIMALA ]-----[ I.M.C.A.#3667 ]-----
http://www.Meteoryt.net             marcin w meteoryt.net