Krupe i Jankowo Dolne

PolandMET.com marcin w polandmet.com
Wto, 28 Gru 2004, 14:11:36 PST

> Mozesz wyprobowac zamiast coca-coli ;) dostepne w sklepach
> motoryzacyjnych odrdzewniacze na bazie kwasu ortofosforowego - nie
> wszystkie sa jednakowo skuteczne, to zalezy od stezenia kwasu jaki w nich
> sie znajduje i tych roznych dodatkowych dodatkow, ktore sa rozne w
> roznych odrdzewniaczach.

alez ja mam caly litr kwasu fosforowego tylko nie bede wsadzal nigdzie
jankowa dopuki nie zobacze efektu na np. morasku/nantanie/ itp

> Jesli nie bedziesz chcial sie bawic nafta (nie wroze jej wielkich
> sukcesow, raczej tylko male) to zacznij moze od octu na zimno, a jak na
> zimno nie pomoze to na goraco (tylko, zeby
> Cie domownicy nie wypedzili z domu gdy ocet bedziesz podgrzewal ;)), bo
> ocet jest tani i dostepny w duzych ilosciach.

> No to testuj tylko na fragmencie swojego okazu - w koncu co za problem
> zanurzyc jednym koncem te bryle do roztworu (tylko tyle, zeby pokryla sie
> roztworem 1-2 cm czesc pietki).

ok wsadzam :)

> Czego ocet nie wezmie potraktuj roztworem kw. szczawiowego (pamietaj, ze
> kw. szczawiowy jest trujacy, wiec uwazaj), a jeszcze lepiej cytrynowym
> (zwykly kuchenny kwasek cytrynowy, tez oczywiscie rozpuszczony w wodzie).

i tez trujacy :)

> [...]
> pojawienie sie wlasciwosci utleniajacych roztworu, co w niektorych
> wypadkach znaczaco przyspiesza roztwarzanie (albo wrecz umozliwia, np.
> metalicznej miedzi w zwyklym occie praktycznie nie roztworzysz, ale po
> dodaniu wody utlenionej juz nieco miedzi sie w occie roztworzy i
> przejdzie do roztworu dajac blekitne zabarwienie od jonow Cu2+), ale
> akurat tutaj wielkich cudow woda utleniona raczej nie zdziala, bo co z
> tego, ze utleni jony Fe2+ do Fe3+ skoro zdaje sie, ze i octan zelaza II i
> octan zelaza III sa dobrze rozpuszczlane w wodzie.

fajnie tylko jaki z tego wniosek bo troche sie zgubilem Panie Profesorze.
Dobra wleje do regmagliptow sam ocet

> Ktos Ci juz podal Polski tani silikon, ktory moze nie bedzie gorszy. :)

ponoc JEST gorszy, tak sie dowiedzialem od goscia z Krakowa. Albo ma racje
bo wie to z obdukcji albo chce sie pozbyc drogiego silikonu. Nie wiem.
Zadzwonie do tej firmy i sie popytam.

> A kto i jak zabarwi taki odlew, zeby przypominal oryginal?

Narazie to nie wiadomo jaki kolor bedzie mial oryginal :)))
Ale przerobie go na ciemno bo inaczej to nie bedzie wygladac na meteoryt
heheh

-----[ MARCIN CIMALA ]-----[ I.M.C.A.#3667 ]-----
--------[ Member of: Polish Meteoritical Society ]--------